Julkishallinnon organisaatio, lähetätkö postia yritysasiakkaille? – Korvaa paperipostitus Suomi.fi-viesteillä!

Suomi.fi-palvelut - 12.06.2019

Yritykset ja yrittäjät arvostavat mahdollisuutta joustavaan sähköiseen asiointiin julkishallinnon kanssa. Siksi julkishallinnon organisaatioiden, joilla on yritysasiakkaita, kannattaa ottaa käyttöön Suomi.fi-viestit yrityksille. Samalla voitte säästää toimintamenoissanne ja käyttää paperipostituksesta säästyneet rahat muuhun toimintanne kehittämiseen.

Suomi.fi-viestien kautta on nyt mahdollista lähettää ilmoitukset, päätökset ja muut tiedoksiannot myös yritysten edustajille. Ensimmäisessä vaiheessa viestejä voi lähettää ns. mikroyrityksille, jotka työllistävät 1-9 henkilöä. Mikroyrityksiä on kuitenkin jopa 93 prosenttia kaikista yrityksistä. Suomi.fi-viestit yrityksille kattaa siis ensimmäisessä aallossa jo valtaosan osan suomalaisesta yrityskentästä.

Pienissä yrityksissä viestejä voi vastaanottaa yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö, esimerkiksi toimitusjohtaja. Jatkossa yrityksessä voidaan myös valtuuttaa viestien vastaanotto toiselle henkilölle. 

Tavoita yrittäjä helposti kanavasta riippumatta

Suomi.fi-viestejä hyödyntävä julkishallinnon organisaatio saa yritysasiakkailleen lähtevät viestit helposti, viiveettömästi ja turvallisesti perille riippumatta yrityksen valitsemasta vastaanottokanavasta.

Palvelun kautta viesti menee perille yrittäjälle Suomi.fi-mobiilisovellukseen, Viestit-palveluun tai tarvittaessa myös postitse, jos yrittäjällä ei ole käytössä Suomi.fi-viestit. Lähettäjän ei siis tarvitse huolehtia, missä muodossa yritys haluaa vastaanottaa postinsa, vaan Suomi.fi-viestit hoitaa postin yrityksen valinnan mukaan perille joko sähköisessä tai paperipostitettavassa muodossa.

Sähköinen viestinvälitys tekee yrittäjän arjesta joustavampaa ja vapauttaa paperipostin odottelulta. Maksuttoman Suomi.fi-mobiilisovelluksen kautta viestit on helppo vastaanottaa vaikkapa kesämökille laiturin nokkaan tai lomamatkalle. Yrittäjä kiittää, kun saa postit viiveettömästi suoraan sinne, missä kulloinkin liikkuu.

Helppo käyttöönotto

Suomi.fi-viestit yritykselle toimii samalla tavalla kuin kansalaistenkin viestit. Ainoa ero on siinä, että lähettävä organisaatio käyttää viestien kohdentamisessa henkilötunnuksen sijaan yrityksen y-tunnusta. Palvelun käyttöönotto on mahdollista julkisille organisaatioille.

Jos organisaationne on jo ottanut käyttöön Suomi.fi-viestit kansalaisviestinnässä, on palvelun käytön laajentaminen yritysasiakkaisiin helppoa. Tarvitsee vain varmistua, että käytettävissänne on vastaanottavien yritysten y-tunnukset.

Jos ette ole aiemmin hyödyntäneet Suomi.fi-viestejä, ottakaa yhteys viestit-kayttoonotot@vrk.fi ja sovitaan liikkeellelähdöstä.

Haluatko kuulla lisää?

Tulemme mielellämme kertomaan lisää Suomi.fi-viesteistä ja sen mahdollisuuksista.

Lue lisää Suomi.fi-viesteistä osoitteessa: https://esuomi.fi/palveluntarjoajille/viestit/

Voit myös ottaa meihin yhteyttä: myynti@vrk.fi

Sähköinen viestinvälitys tuottaa säästöjä

Siirtymällä paperipostituksesta sähköiseen viestinvälitykseen voitte saavuttaa jopa kymmenien tuhansien eurojen säästöt.

Yksi kirjepostitus maksaa organisaatioille keskimäärin 0,70 €.

Jos organisaation postituskulut ovat esimerkiksi 200 000 € vuodessa ja kolmasosa organisaation postittamista viesteistä siirtyisi lähetettäväksi paperipostin sijaan Suomi.fi-viesteihin, organisaatio säästäisi vuodessa reilut 46 000 euroa.